Termene ce privesc adunarile generale din cadrul asociatiei de proprietari
Legea 196 definste mai multe termene ce tin de convocarea, desfasurarea si procedurile ulterioare unei adunari generale. Un sumar al acestor termene ar fi:
- Cu cel putin 10 zile inaintea datei fixate pentru adunarea de constituire a asociatiei de proprietari, acestia trebuiesc convocati prin afisare la avizier si prin tabel convocator;
- Cu cel putin 10 zile inainte de data desfasurarii, proprietarii trebuie anuntati in legatura cu adunarea generala ordinara ce va avea loc. Adunarea genereala reconvocata se anunta cu cel putin 3 zile inainte de data desfasurarii, iar adunarea geneala extraordinara cu cel putin 3 zile inainte;
- cu cel putin 3 zile inainte de adunarea generala, proprietari au acces la toate documentele referitoare la executia bugetara pe anul trecut si la proiectul de buget pe anul in curs, precum si la orice alte documente necesare bunei desfasurari a adunarii generale;
- Procesul verbal al adunarii generale se afiseaza la avizier in termen de 7 zile de la data desfasurarii;
- In termen de 7 zile de la adoptare, asociatia are obligatia de a aduce la cunostinta proprietarilor prin afisare la avizier sau inmanarea unei copii, regulamentul de condominium aprobat in adunarea generala;
- Sedintele comitetului executiv se tin cel putin o data pe luna si se convoaca cu 5 zile inainte de data stabilita pentru sedinta;
- Deciziile comitetului se afiseaza la avizier in termen de maxim 7 zile de la data sedintei;
- In caz de incetare a mandatului presedintelui inainte de termen, comitetul trebuie sa convoace o adunare generala in termen de 5 zile de la incetarea mandatului.