Fondul de reparatii – cum se stabileste /colecteaza / utilizeaza?

Stabilirea fondului de reparatii este o obligatie anuala pe care o au proprietarii unei asociatii.

Comitetul executiv este cel care fundamenteaza fondul de reparatii necesar in anul ce urmeaza, pe baza necesitatilor de reparatii si investitii ale condominiului si pe baza ofertelor si devizelor primite de la diversi furnizori. Fundamentarea este apoi prezentata adunari generale care ia decizia finala in legatura cu acest fond si stabileste suma totala de colectat, destinatia exacta a fondului si numarul de rate in care acesta urmaza a se colecta in anul curent.

Colectarea fondului se va face apoi in avans prin intermediul listelor de plata iar incasarea acestuia in numerar se va face prin eliberarea de chitante separate.

Fondul de reparatii astfel colectat nu va putea fi folosit in alte scopuri decat cele aprobate initial in cadrul adunarii generale. In cazul in care, din diverse motive, in cursul anului nu se realizeaza anumite lucrari, in cadrul unei viitoare adunari generale se poate stabili o noua destinatie a fondului ramas.

Constituie contraventie si se sanctioneaza corespunzator persoanele care se fac vinovate de acest fapt, utilizarea in alt alte scop decat cel stabilit a fondului de reparatii.